10 ways to recharge

10 דרכים לרענון האנרגיות

תשתה משהו, תשתה מים

לא רק שרובנו לא שותים מספיק מים (2-2.5 ליטר ליום), אלא גם רבים מאיתנו מסתמכים על "תרופות משנה" כגון קפה, משקאות אנרגיה ואלכוהול שלמעשה מגבירים את רמת ההתייבשות. ללא מספיק מים, הגוף מתקשה לסלק חומרי פסולת ולהעביר חומרים מזינים לתאים, דבר אשר עלול לגרום לעור שלנו להיראות עייף וזקן יותר. במקום לשתות כשאתה מרגיש צמא (שזו דרכו של הגוף להודיע לנו שהוא כבר במצב התייבשות), מלא בקבוק מים גדול והנח אותו על השולחן שלך לתזכורת לשתות יותר במהלך היום.

שינה עמוקה

שיפור איכות השינה שלך לא בהכרח אומר לישון זמן רב יותר. למעשה, שינה ארוכה בסוף השבוע עלולה לשבש את שגרת השינה שלך במהלך הימים שלאחר מכן. 6 שעות שינה זה הזמן המינימלי לתפקוד אופטימאלי במהלך היום בתנאי שהשינה היא טובה, רצופה וללא הפרעות. מומלץ גם להימנע מאכילה בשעות הקטנות של הלילה כיוון שהעלאת רמת הסוכר בדם תגרע מאיכות השינה שלך. כוסית משקה אלכוהולי כמו יין למשל יכולה לעזור לך להיות ישנוני אך עלולה למנוע ממך שינה עמוקה.

הרגלים לפני השינה

קיום שגרה קבועה לפני השינה יסייע לך להכין את גופך לשנת לילה מאוששת. לאחר שבוע או שבועיים הגוף שלך ייכנס אוטומטית למצב "כבוי" כאשר הוא יבחין שמקלחת הערב, קריאת ספר, תרגילי יוגה ועוד הם חלק משגרה של לפני השינה. שנת לילה טובה תעניק לך יותר אנרגיות בבוקר שלמחרת.

ארוחת בוקר של מלכים!

התמרון בין חיי משפחה וקריירה לעיתים מצריך שארוחת הבוקר שלך תהיה תוך כדי תנועה. ועדיין, כפי שאמא שלך לימדה אותך, זו הארוחה החשובה ביותר. ויתור על ארוחת הבוקר יפחית את חילוף החומרים, יקשה על תהליך שריפת הסוכרים בגוף ויספק אנרגיה בהתאם לכל אורך היום.

טבילה קטנה בשמש

למרות האזהרות והפחדים שמחדירים לנו נגד החשיפה לקרני ה UV, עדיין חשוב להיחשף לפחות כ 10 דקות לקרני השמש מדי יום. הגוף שלך זקוק לויטמין D כדי לשרוד והדרך הטובה ביותר להשיג ויטמין D היא יציאה לשמש וחשיפה לאור השמש שתגביר את רמת האנרגיה ואת מצב הרוח שלך. אנו ממליצים שבזמן הפסת הצהריים תתרחק מהשולחן ומהמחשב ותצא החוצה לספוג קצת שמש ואור יום.

תזיע קצת

פעילות גופנית לא רק טובה לחיטוב הגוף, פעילות קבועה - או אפילו 20 דקות הליכה בכל יום יכולים להשפיע באופן בלתי רגיל על מצב הרוח שלך, המערכת החיסונית ולשפר את התחושה הכללית. כמו כן, פעילות גופנית מעניקה יותר אנרגיה מאשר שהיא צורכת אנרגיה. פעילות גופנית מספקת חמצן לכל תא בגוף, מגבירה את רמת האנרגיה ומותירה אותך עם תחושה ומראה רענן לגמרי.

תתדלק נכון

כמו שלא היית מתדלק את סוג הדלק הלא נכון במכונית פורמולה 1, אז אל תאכיל את הגוף שלך במזון לא בריא. כדי להימנע מצניחת אנרגיה בשעות אחר הצהריים, תשים לב לתזונה שלך באופן כללי ולפחמימות שאתה אוכל במהלך היום, באופן ספציפי. רוב הסיכויים, שאלו הן הפחמימות חסרות הערכים התזונתיים שמורידות מרמת האנרגיה שלך. ההמלצה שלנו היא לקצץ בפחמימות הפשוטות כמו לחם לבן, משקאות מוגזים ומאפים והחליף אותן בפחמימות תזונתיות כמו דגנים, אורז חום, שיפון או קינואה לאספקה של אנרגיה יציבה יותר.

אל תשכח לנשום

עד כמה שזה אולי נשמע מגוחך, אנו מזכירים לך לא לשכוח לנשום. הכוונה היא לנשום נכון. רובנו נושמים נשימות קצרות ושטוחות, דבר אשר מקשה על העברת החמצן בגוף. על מנת להישאר עירני ורגוע, יש לזכור לנשום עמוק ולנשוף את האוויר החוצה תוך דחיפת הטבור לכיוון הגב.

תתנתק מהטכנולוגיה - תתחבר לעצמך

אם אתה קורא את זה מאוחר בלילה, זה הזמן להסתכל על ההשפעות של האור הכחול (אור UV) על רמת האנרגיה שלך. כמו קפאין, האור הכחול הוא ממריץ שישמור עליך ער ובכך יכול להרסו שנת לילה טובה וחיונית. כשאתה מגיע הביתה בערב, תנסה להפחית את השימוש באמצעים טכנולוגיים. כיבוי הטלוויזיה, הנייד והמחשב אחרי שעה מסוימת יהיו בעלי השפעה גדולה על רמת הלחץ שלך ויאפשרו לך להירגע ולהתאושש.

תארגן לעצמך את הסביבה ואת החיים

כל שסביבת העבודה שלך והבית שלך מסודרים, כך תרגיש פחות לחוץ ועייף באופן משמעותי. סביבה מבולגנת בדרך כלל מעידה על גישה של חוסר יעילות בניהול זמנים ופרודקטיביות. אז תסדר את הבית ותתחיל לעשות סדרי עדיפויות בעבודה שלך במקום לנסות לתמרן בין מיליון דברים בעת ובעונה אחת.